Jak sprostać wyzwaniom? Komunikacja centrów handlowych w dobie walki o klienta.

Pomimo rosnącej popularności e-commerce, wielu Polaków wybiera zakupy w centrach handlowych. Co więcej, ponad 1/3 traktuje je, jako ciekawą formę spędzenia wolnego czasu. Jak galerie handlowe powinny rywalizować o klienta ze sklepami internetowymi pokazuje raport „Jak sprostać wyzwaniom? Komunikacja centrów handlowych w dobie walki o klienta” przygotowany przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania SW Research.

Galerie handlowe coraz częściej stają się niejako centrum miejskiego życia. Wykorzystując ten potencjał i reagując na zmiany w otoczeniu zarządzający centrami dostosowują ich funkcjonalności do ewaluujących potrzeb społeczeństwa i rozwijają kolejne obszary swojej działalności. Ważne jednak, aby wyznaczony profil rozwoju był adekwatny do potrzeb i opierał się na odpowiedniej strategii komunikacji z otoczeniem – komentuje Anna Wrzosk, Consultant & Project Leader w On Board PR Ecco Network.

Praktycznie nieograniczony dostęp do Internetu, już nie tylko w domu, czy pracy, ale prawie wszędzie za pośrednictwem smartfonów czy tabletów, widocznie przełożył się na popularność i szybki rozwój e-commerce. A im częściej Polacy korzystają ze sklepów internetowych, tym bardziej traktują galerię handlową tylko jako przymierzalnię. Czy i nasze galerie wkrótce będą zmagać się z plagą tzw. window shopping? A może wykorzystają efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline) znajdą sposób na zatrzymanie klienta w swoich progach? Fakt, że klienci coraz częściej szukają informacji o interesujących ich produktach w Internecie pokazuje, że to tam w dużej mierze powinna się przenieść komunikacja z klientami – podsumowuje Elwira Jastrzębska, Consultant & Project Leader w On Board PR Ecco Network, współautorka raportu.

O Raporcie
Raport pt. „Jak sprostać wyzwaniom? Komunikacja centrów handlowych w dobie walki o klienta” przygotowany został przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez SW Research na losowo dobranej, reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski. Jego celem jest poznanie trendów na rynku centrów handlowych, ocena potencjału komunikacyjnego, szans oraz zagrożeń dla tego typu obieków. Patronat nad raportem objęłą Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).

Źródło: onboard.pl

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.