Raport Interaktywnie.com – Marketing Mobilny

Strona komputerowa czy mobilna? Najlepsza byłaby ta responsywna. Realia są jednak takie, że responsive web design jest na polskich witrynach wciąż rzadkością. Na ogół mamy do wyboru jedną z opcji: wersja komputerowa strony lub jej mobilny odpowiednik.

Przeglądanie stron na urządzeniach mobilnych w obu przypadkach wiąże się z pewnymi niedogodnościami. Pełna wersja strony przy dzisiejszej szybkości łącz i przeglądarek mobilnych ładuje się całkiem szybko, ale poruszanie się palcem po małym ekranie dotykowym jest dość uciążliwe. Problemem są też nieładujące się elementy flash. Z kolei wersja mobilna serwisu jest przeważnie okrojona w stosunku do desktopowej. Co zatem wybierają użytkownicy?

Aplikacje mobilne mają swoich zwolenników, ale jednak zdecydowana większość badanych użytkowników woli na swoich urządzeniach mobilnych korzystać ze stron www. Z portali poprzez aplikacje – o ile oczywiście takie istnieją – najchętniej korzysta 13 proc. użytkowników smartfonów. Wśród posiadaczy tabletów fanów aplikacji jest jeszcze mniej – zaledwie 5 procent.

Więcej na Interaktywnie.com

Źródło: Interaktywnie.com

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.