Zmieniają się zasady funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku. Do niedawna, gospodarka krajów rozwiniętych, opierała się głównie na usługach. Obecnie klienci chcą czegoś więcej. Nie wystarczy im doskonały produkt, w akceptowalnej przez nich cenie. Poszukują oni wrażeń i doświadczeń, które zapewni im kontakt z marką czy przedsiębiorstwem.
Marketing doświadczeń to dosyć nowa forma komunikacji z klientami. Może on być traktowany jako przejaw innowacyjności przedsiębiorców, którzy coraz chętniej sięgają po nietypowe formy komunikacji z klientami, nie ograniczając się jedynie do tradycyjnej reklamy. Przedsiębiorstwa powinny zauważyć, że doświadczenie klienta jest jednym ze sposobów kreowania wizerunku, zarówno offline jak i online. W zmieniającym się dynamicznie otoczeniu, coraz bardziej powszechnej cyfryzacji społeczeństwa i nieuniknionego zjawiska multi-sceeningu, nie da się już oddzielić komunikacji z klientami w różnych kanałach – tych internetowych i nie. Zmienił się paradygmat komunikacji z klientem, powstał nowy model komunikowania się, który uwzględnia fakt, iż nie ma już obecnie jednego źródła informacji. Klienci nieustannie odbierają komunikaty nie tylko od naszej konkurencji, ale i od naszych dotychczasowych użytkowników. Można nawet stwierdzić, że niemożliwym jest obecnie tworzenie wizerunku jedynie za pomocą tradycyjnych kanałów, a należy korzystać z Internetu. Nawet jeśli przedsiębiorca nie prowadzi swojej działalności online, to jego klienci oraz konkurencja już tam są…
Zachęcamy do pobrania pełnego raportu za darmo!
Chcesz przy następnej publikacji zostać naszym Partnerem, Ekspertem, Reklamodawcą?
Napisz do nas na adres: raporty@mergeto.pl