Po samoobsługowych kasach i zakupach z wykorzystaniem Internetu, Tesco wprowadza elektroniczne etykiety. Elektroniczne etykiety cenowe ESEL (Electronic Shelf Edge Label) funkcjonują już w 90 sklepach, a ich łączna liczba w całej sieci Tesco przekracza 1,3 mln. Nowe oznaczenia zawierają informację o cenie produktu oraz jej przeliczenie na kilogram czy litr. Poza ceną, elektroniczne wyświetlacze opisują produkt jako „nowość” lub „promocję”.
Wprowadzenie nowych etykiet pozwoli na automatyczną zmianę cen w sklepie za pomocą systemu komputerowego. Jest to znaczne udogodnienie dla klientów, którzy będą mieli pewność, że cena pod produktem zawsze zgadza się z ceną przy kasie i na paragonie. W systemie „ESEL” elektronika idzie w parze z ekologią. Dzięki elektronicznym wyświetlaczom, w dużym stopniu zostaje ograniczona konieczność drukowania, a to oznacza mniejsze zużycie tonerów i, przede wszystkim, papieru.