Universal McCann opublikował najnowsze wyniki corocznego badania Wave. Od 7 lat Universal McCann obserwuje zmiany zachodzące w przestrzeni społeczności sieciowych. W tej edycji badania wzięło udział 48 945 aktywnych użytkowników internetu w 65 krajach.
„Nie wystarczy już tylko śledzić najnowsze trendy. Wiele z tego, co widzimy, odwraca uwagę od kluczowych kwestii. To co naprawdę ważne, to potrzeba zrozumienia motywów tych tendencji – bo nawet najbardziej powierzchowne społeczne interakcje online są napędzane przez potrzeby konsumentów „, powiedział Glen Parker, UM Research Director.
„Dzięki Wave 7 zidentyfikowaliśmy, że konsumenci nawiązują relacje z markami, po to aby zrealizować swoich 5 potrzeb związanych z: budowaniem relacji, celowości działań, rozwojem osobistym, zdobywaniem wiedzy oraz akceptacją społeczną” – Tadeusz Żórawski, Prezes polskiego oddziału UM.
Zgodnie z wynikami Wave 7, zidentyfikowane potrzeby (budowanie relacji, celowość działań, rozwój osobisty, zdobywanie wiedzy oraz akceptacja społeczna) nadal napędzać będą interakcje i generować wzrost wykorzystania mediów społecznościowych.
Prawie 70% polskich internautów jest zaniepokojonych ilością swoich danych osobowych, które są dostępne online.
W ciągu ostatnich dwóch lat liczba Polaków posiadających oraz aktywnie korzystających z urządzeń takich jak smartphone i tablet wzrosła trzykrotnie!
źródło: Universal McCann