„Strategie marketingowe 2014″- to badanie, które odpowiada na pytanie jak w małych, dużych i średnich firmach, postrzegane są strategie marketingowe. To pierwszy projekt o takiej skali na polskim rynku. W badaniu wzięło udział 200 firm i osób, kwalifikowanych do małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.
3/4 badanych firm deklaruje, że ma misję i wizję. Nieco ponad połowa przedsiębiorstw ma zdefiniowane grupy docelowe. Z kolei 41% w ogóle nie określa, do kogo kieruje ofertę i działania komunikacyjne.
Polskie firmy dzielą się na dwie niemal równe grupy – przedsiębiorstwa mające strategię marketingową i takie, które jej nie mają. Koszty opracowania strategii stanowią średnio około 11% budżetu marketingowego. Wśród firm, które dotychczas nie miały strategii marketingowej, 55,2% nie planuje jej stworzenia w najbliższej przyszłości.
57,5% firm opracowuje strategię głównie samodzielnie. 20% deklaruje podejmowanie współpracy w tym zakresie z partnerami zewnętrznymi. Do czynników ograniczających można zaliczyć obawę przed wysokimi kosztami opracowywania (70,5%) i realizacji (48,5%) strategii.
Z wynikami badania można zapoznać się na stronie www.marketingprogress.pl oraz www.mindprogress.pl. Raport „Strategie marketingowe 2014″ jest do pobrania za darmo na zasadzie pay per post bądź pay per e-mail.
Źródło: marketing-news.pl