Jak wynika z raportu Interactions „Reklama natywna w Polsce” :
88% ankietowanych marketerów już planuje inwestycję części swoich budżetów online w reklamę natywną,
58% wydawców ma lub planuje utworzenie stanowisk dedykowanych marketingowi kontekstowemu,
81% przedstawicieli reklamodawców przewiduje, że znaczenie reklamy natywnej znacznie wzrośnie w ciągu najbliższego roku.
Przekaz natywny jest formą komunikacji reklamowej dostarczanej wraz z konsumpcją treści wydawniczych i zbieraniem odpowiednich doświadczeń przez użytkowników. Jest tak zaprojektowany, aby stanowić integralną część strony lub aplikacji, w której jest umieszczony. Istnieją dwa podstawowe jego typy:
- marka jako pośrednik
to zwykle działania na mniejszą skalę, nie angażujące dużych budżetów; okresowe tworzenie kontentu wyłącznie na miarę bieżących potrzeb marki i jej komunikacji
- marka jako wydawca
oznacza działania na większą skalę i zaangażowanie znaczących poziomów budżetów; długotrwałe, ciągłe tworzenie i dostarczanie użytkownikom kontentu przez markę
Więcej w raporcie na stronie interactions.pl