Jakie formy promocji wybierają polskie sklepy internetowe?

Sklepy internetowe stawiają na SEO/SEM, katalogi internetowe i marketing szeptany, nie znają sieci afiliacyjnych, ale dostrzegają potencjał emisji kodów rabatowych jako skutecznego sposobu na zwiększanie sprzedaży – oto wnioski z przeprowadzonego przez serwis GoDealla.pl badania preferencji promocyjnych małych i średnich e-sklepów.

Do udziału w badaniu zaproszono właścicieli i administratorów sklepów internetowych. Respondenci udzielali odpowiedzi na pytania dotyczące trzech bloków tematycznych: promocji e-sklepu, współpracy z sieciami afiliacyjnymi i emisji kodów rabatowych. Wyniki badań prezentuje opracowana na podstawie raportu infografika.

Celem ankiety było zbadanie poziomu wiedzy osób zarządzających małymi i średnimi sklepami w zakresie ewoluujących wciąż form promocji w sieci. - W ostatnim czasie zauważyliśmy, że coraz więcej małych i średnich sklepów internetowych korzysta z sieci afiliacyjnych i emituje kody rabatowe. Chcieliśmy sprawdzić jak kształtuje się świadomość sklepów w zakresie tych form – mówi Michał Mazur z GoDealla.pl. - Dodatkowo udało się wysnuć ciekawe wnioski  dotyczące powodów, dla których e-sklepy nie chcą angażować się w nowe formy promocji – dodaje.
W przeprowadzonym między 27.02 a 6.04 badaniu udział wzięło 103 administratorów i właścicieli sklepów internetowych o rocznym obrocie nieprzekraczającym 1 mln zł. Ponad połowa badanych sklepów powstała w ciągu ostatnich 4 lat. Partnerami badania są RedCart.pl, SOTESHOP i Selly.

inforgafika

Źródło: GoDealla.pl

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.